Boek je vakantie hier of plan een Bed & Breakfast bij je fiets- of wandeltocht in Friesland. Als je naar beneden scrollt vind je rechts de info die je nodig hebt.



Rien en Elly
(0646394445)
Deze blog wordt niet meer bijgehouden. Ga voor de laatste ontwikkelingen naar onze nieuwe site www.boerienenboerel.nl

zondag 30 augustus 2009

Uitrekken op de vroege morgen

Als je op een willekeurige zondag wakker wordt en denkt: " Wat heb ik toch een heerlijk leven". Dan is dat een kadootje. Als je het gevoel krijgt dat het leven hier in Friesland een zekere vorm begint aan te nemen, waarvan je eerder nog niet het idee had wanneer en hoe dat ging gebeuren. En waar ligt dat nu aan? Aan dat we geïntegreeerd raken? Wat een stom woord is dat eigenlijk. Geïntegreerd! Ik wil het liever zo benoemen, dat we steeds meer mensen leren kennen, die hier net als wij een 'nieuw' leven aan het opbouwen zijn. Stellen die ook zo rond de 50 jaar zijn en waarmee veel herkenning en overeenkomsten te bespeuren valt. Die leren we kennen omdat zij ons artikel in de krant hebben gelezen en eens komen kennismaken. Even kijken hoe wij het nu doen.

Er wordt veel georganiseerd hier in de streek. Met veel enthousiasme en initiatief worden er braderieën en boerenmarkten georganiseerd. Afgelopen zaterdag stonden we alweer voor de tweede keer op de Stoppeldei, georganiseerd door het Damshûs. Het is een feest om mensen te spreken die je reeds kent, of via via leert kennen, omdat ook zij betrokkenheid hebben bij dezelfde interesses en bezigheden. Zij zijn ook bezig een bestaan op te bouwen. Niet met Boerenmarkten maar bijvoorbeeld met een beurs voor coachende en begeleidende beroepsoefenaars op 3 oktober te Gorredijk, waar Rien (Z-consult) aan deelneemt.
Via de fruitproducten leert de streek ons op een andere manier kennen. Fruit wat ik in gestolde vorm in potjes stop en bewust geen jam noem, want het spul loopt zo je brood af, net tussen je borsten of op je schone bloesje.
Met de waar sta ik op markten zoals in Akkrum. En ik neem deel aan de boerenmarkt van Oldeboarn, op 12 september.
Vandaag heb ik me voorgenomen eens rustig aan te doen. Ik moet zeggen het begon goed. Maar nu komen de kriebels weer. De wijn. Die heerlijke zwartebes-kruisbes wijn, die moet hoognodig gebotteld worden. Vóór de 12e.
Elly

Geen opmerkingen: