Boek je vakantie hier of plan een Bed & Breakfast bij je fiets- of wandeltocht in Friesland. Als je naar beneden scrollt vind je rechts de info die je nodig hebt.



Rien en Elly
(0646394445)
Deze blog wordt niet meer bijgehouden. Ga voor de laatste ontwikkelingen naar onze nieuwe site www.boerienenboerel.nl

donderdag 21 mei 2009

Transitie

De laatste tijd kom ik niet meer aan schrijven toe vanwege de vele werkzaamheden. Maar vandaag wil ik graag een uitzondering maken. Waarom? Omdat we morgen de eeste gasten krijgen voor het nieuwe appartement, 'de schuurzolder'. Dat zet de boel enigzins onder druk. Klaas, de aannemer heeft gisteren de laatste dingen gedaan, hij heeft een mooi stukje werk afgeleverd. Ik ga vandaag schoonmaken en inrichten. De afgelopen weken heb ik geshopt en nog eens geshopt. Ik weet alles over de leenbakker, de xenos, de praxis en noem nog maar wat van die winkels op. Lampen kopen is echt moeilijk. Leuke lampen. Dat is niet gelukt. Ik heb op zolder twee keuken bolletjes gevonden, nieuwe fittingen gekocht bij Tolsma, de redder in nood die nooit nee in zijn winkeltje verkoopt.

Even een korte impressie hoe het was en nu is.


De aftimmering van de zolder. De ruimte in tweeen gedeeld met het 'mini' keukentje.



De schuur als schuur. Dezelfde positie. Nu met keuken en het open karakter van de pui.

Gisteravond heb ik in Assen twee Artifortstoelen via Marktplaats gekocht. Ze zitten heerlijk. De schuurzolder hebben we ingewijd door bijna twee flessen port kachel te maken.
Misschien is het overbodig om te zeggen dat we apetrots zijn.
Hoewel we bijna klaar zijn, moet er toch nog iets aan gebeuren. Ik ga maar eens de trapleuning verven.
Elly

Geen opmerkingen: